• caroussel1 ang

  • caroussel2 ang
  • caroussel3 ang
  • caroussel4 eng
  • caroussel5 ang
  • caroussel6 ang
  • caroussel8eng
  • caroussel9 eng

Recognize a volunteer in your community and submit a nomination today.

Prix volontaire EDSC

The call for nominations is closing in a week! Recognize a volunteer in your community and submit a nomination today.

Canada’s Volunteer Awards has an important role in recognizing businesses, not-for-profit organizations, individuals and groups of volunteers that contributes to positive change in your community.

Submitting a nomination is a great way to celebrate volunteers and to thank them for their contributions to our great country.

The final date to submit a nomination is February 3, 2017. Paper nominations must be postmarked by this date.

For more information, please visit Canada.ca/volunteer-awards or call 
1-877-825-0434.

Follow us on Twitter! #madeadifference

Virtual Job Fair

Connecting Canadian Businesses with Qualified Job Seekers 
 
Salon virtuel emploi EN 
Ottawa, January 12, 2017 – RDÉE Canada (Réseau de développement économique et d’employabilité) and its member organizations are proud to present the second Virtual Job Fair (VJF), on February 22-23, 2017. RDÉE Canada is repeating this initiative in the wake of the highly successful 2016 edition, which drew more than 13,000 visitors and some 30 companies and exhibitors offering more than 60 employment opportunities. This year, we're aiming even higher.
 
The VJF brings together all of the provincial and territorial member organizations of RDÉE Canada in order to 
provide a one-click link between Canadian employers looking for employees and qualified workers in Canada and around the world. 
 
Organized in partnership with the RIM recruitment and international mobility firm, the fair has two goals:
·  Give Canadian employers a better opportunity to recruit the talent they need to fill vacancies in their businesses while taking advantage of the "Francophone mobility" program.
·  Give Francophone and bilingual job seekers a chance to explore a range of job opportunities they can apply for.  
"We are using technology to give Canadian employers additional options for finding the right candidate to fill job openings in their companies. With this innovative initiative, RDÉE Canada aims to make a greater contribution to the economic growth of Canadian businesses," said Jean-Guy Bigeau, President and CEO of RDÉE Canada.
 
- 30 -
About RDÉE Canada
For 20 years, RDÉE Canada has depended on the expertise and support of its provincial and territorial members in its role as leader of economic development in Francophone and Acadian communities. RDÉE Canada supports long- and short-term commercial projects and initiatives by maintaining lasting partnerships and encouraging the leadership and innovation that the country needs.
 
Contact
Fatoumata Barry
Project Officer – Immigration and Tourism
613-244-7308 ext. 209

Joignez-vous à notre équipe!

logo
Titre du poste
Coordonnateur de projets

Le coordonnateur de projet doit s’assurer que le projet est livré conformément à l’échéancier et au budget. Il doit assumer la responsabilité tel que l’établissement de l’échéancier et la gestion de la communication entre les parties, créer et distribuer les documents nécessaires ainsi que d’autres tâches administratives. Nous cherchons une personne dévouée, débrouillarde qui pourra s'adapter et apprendre rapidement. 

Fonctions générales
  • Assurer la réalisation des projets incluant la planification, l’organisation et la coordination d’activités;
  • Identifier les ressources nécessaires à la réalisation des livrables;
  • Assurer l’avancement et la qualité des projets;
  • Participer à la rédaction des rapports d'activités et autres documents;
  • Exercer du leadership en proposant des solutions efficaces et efficientes;
  • Élaborer et entretenir des partenariats au niveau local, territorial, régional et national;
  • Identifier, créer et participer à des événements de promotion de nos services et du Nunavut;
  • Effectuer des tâches administratives;
  • Toutes autres tâches connexes.

Exigences académiques et expérience professionnelle
  • Diplôme d’études universitaire en gestion des opérations, administration ou domaine pertinent;
  • Minimum de 5 ans d’expérience;
  • Excellentes capacités linguistiques en français et en anglais, à l’oral et à l’écrit;
  • Connaissance sur l’entreprise et de l’économie sociale (un atout).

Compétences, attitudes et comportements professionnels
  • Grande autonomie, capacité avérée de travailler en équipe  et de maintenir d’excellentes relations interpersonnelles;
  • Habileté à travailler en équipe multidisciplinaire;
  • Rigueur, esprit analytique et stratégique;
  • Gestion des priorités, sens de l’initiative et de l’organisation;
  • Calme dans un environnement complexe : confiance en soi, polyvalence et honnêteté;
  • Connaissance des opportunités, des enjeux et des réalités socio-économiques au Nunavut (un atout);

Conditions de travail
  • Rémunération annuelle : 70,000 $ (incluant une prime de vie chère de 24,000$)
  • Programme d’assurances collectives;
  • Travail occasionnel de soir et de fin de semaine;
  • Voyages occasionnels à l’intérieur du Canada;
  • Début de l’emploi : Dès que possible;
  • Lieu de travail : Iqaluit, Nunavut.

Pour postuler (par courriel seulement)

Valérie Hélène Gagnon, Directrice générale
Courriel : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Date limite : 5 février 2017 à 17h.


* Carrefour Nunavut remercie tous les candidats de leur intérêt, mais seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées*


  • canada net
  • gnlogo net
  • first air net                .
  • RDEE membre print fr